Kampania wizerunkowa, czyli jak zbudować rozpoznawalność marki?
Aktualna dostępność i mnogość towarów przyprawia niejednego konsumenta o zawroty głowy. Niestety, dziś nie wystarczy świetny pomysł, doskonały produkt i znakomita jakość – konieczne jest wyróżnienie się spośród konkurencji. Właśnie dlatego, każda firma, która marzy o wejściu na rynek, powinna najpierw zadbać o swoją kampanię wizerunkową.
Na czym polega kampania wizerunkowa?
Cel takiej kampanii to zwiększenie lub poprawa rozpoznawalności marki na rynku. Chodzi o to, aby zbudować wizerunek i dotrzeć z nim do jak największej liczby odbiorców, którzy zaczną go kojarzyć i zapamiętają. Jak najwięcej osób, ma wiedzieć, że określona firma istnieje i natychmiast ją rozpoznawać – po nazwisku, symbolu, logotypie czy kolorach.
Jak przeprowadzić kampanię wizerunkową?
Na początku należy zbudować zaufanie swoich odbiorców. Jest to podstawa budowy jakiejkolwiek marki. Następny krok to zdobycie lojalnych konsumentów, a kolejny to zbudowanie relacji z klientami. W strategii brak punktów związanych z optymalizacją zysków. Sama kampania wizerunkowa nie służy wzrostowi sprzedaży, a raczej kształtowaniu wizerunku i świadomości marki.
Najpierw wygląd
Na początku warto zastanowić się, co wyróżnia daną markę, co jest jej głównym atutem i jak ma wyglądać branding. Bardzo ważny będzie projekt logo, dobór kolorów i całokształt identyfikacji wizualnej. Każdy element ma tu znaczenie – czasami niewłaściwe zestawienie barw lub logotyp, który źle się kojarzy, może zagrozić marce, jeszcze zanim ta wystartuje. Podobnie z nazwą, ponieważ firma o śmiesznym czy skomplikowanym namingu nie będzie budziła wśród konsumentów dobrych skojarzeń.
Najważniejsza jest aktywność
Dobra marka będzie zawsze na bieżąco. Warto śledzić aktualne informacje i wiedzieć co dzieje się dookoła. Social media to idealne miejsce na prezentacje i interakcje z odbiorcami. Moderator strony firmy powinien dość szybko odpisywać na komentarze czy wiadomości klientów, a także zawczasu reagować na ewentualne kryzysy.
Prawdziwość
Kiedy już marka zbuduje swoją pozycję, warto, aby nie zapominała o tonie odnoszącym się do prawdziwego życia. Konsumenci nie lubią sztuczności, za to doceniają, gdy firma odpowiada na ich bolączki czy organizuje budujące społeczność webinary.
Diabeł tkwi w szczegółach
Kanałów komunikacji jest w tej chwili mnóstwo, jednak nie warto sztucznie korzystać z każdego. Odbiorcy treści różnią się w zależności od platformy, dlatego dobrze jest postawić na takie social media, które komunikują do grupy docelowej firmy. Należy również pamiętać o spójności przekazu i regularności.